Дидактичні ігри з розвитку мовлення своїми руками
розвивати мова малюка ми можемо навіть в самому юному віці. Кроха може вчитися, починаючи з найпростішого - розвитку дрібної моторики. Саме за рахунок неї, дитина може в більш підготовленою формі в результаті вивчати нові слова і будувати з них більш складні пропозиції. розвивати мова і дрібну моторику рекомендується за допомогою цікавих, пізнавальних дидактичних ігор, які можна зробити своїми руками. Розглянемо деякі особливо актуальні приклади ігор, які рекомендують вихователі, психологи і досвідчені матусі.
Дидактична гра з розвитку мовлення за допомогою тактильних карток
Сенсорне сприйняття матеріал під час дидактичних ігор з малюком дає відмінний результат. Наклейте на щільний картон тканини різних фактур і кольорів. Можете зібрати веселку, можете зробити просто різні кольори. Обіграйте картки на свій розсуд.
Завдання маляти полягає в тому, щоб беручи в руки картку і чіпаючи її, вони називають колір і свої відчуття. Тканина може бути бархатистою, жорсткого плетіння, хутряна. Можливо зробити два види карток і збирати їх як лото. В даному випадку все залежить від вас і ваших завдань. У будь-якому випадку розповідаючи про кожну картку малюкові ви зможете урізноманітнити його мова і сприйняття оточуючих його предметів.
Для діток постарше ви можете зробити з різних матеріалів на картоні цифри або букви. До речі, саме за рахунок тактильних карток букви і цифри рекомендують вивчати за методикою Монтессорі. Їх можна зробити самим, а можете придбати готові набори. У даній дидактичної гри ваш малюк розвиває навички рахунку, вивчає букви і може шукати картинки поєднуючи їх з тією буквою, з якої починаються ці слова.
Гра «Чий малюк?»
Улюблена усіма мамами гра, в якій малюк дізнається багато цікавого і розвиває свою промову. Це якраз та дидактична гра скласти яку ви зможете як самостійно - роздрукувавши або намалювавши картинки цікавих вашому малюкові тварин, так і придбати недорогі варіанти в книжкових магазинах. У будь-якому випадку навіть складаючи кілька ігор одночасно ви можете прищепити вашій дитині уважність і акуратність. При поділі на групи тварин і птахів, малюк вивчить різні назви як мам, так і їхніх малюків. Чи зможе в подальшому їх використовувати в своїх розповідях. Надалі використовуючи цю дидактичну гру ви зможете розповідати не просто про тварин на картинці, але і пояснювати середу їхнього життя, особливості проживання, як ці тварини взаємодіють один з одним, як малюк може з ними побачиться і поспілкуватися. Тобто, крім розвитку своєї мови, дитина розширює ще і свій кругозір.
Розвиваємо мова за казкою за допомогою іграшок створених своїми руками
Казка брехня, та в ній натяк, добрим молодцям урок. Саме так і відбувається. Кожна казка покликана вчити. А якщо персонажів казки перекласти на дидактичну гру, то ваші заняття з дитиною стануть не просто цікавими, а й пізнавальними. Підготувати персонажів ви можете безпосередньо під кожну казку окремо. А можете намалювати або вирізати з картону тих, з якими малюк любить грати найбільше. Мова малюка можна розвивати за допомогою простих варіантів:
- переказуючи казки з уже відомими персонажами. Наприклад, для перших казок добре підходить «Ріпка», «Теремок», «Колобок». Запам'ятовуючи послідовність дій, які беруть участь персонажів - дитина запам'ятовує і саму казку. Переказ її стане більш цікавим і з точки зору розвитку мови кориснішим, якщо малюк привнесе туди свої думки та ідеї розвитку подій. Як правило, після того, як малюк дуже добре запам'ятав казку, він починає вносити в неї свої корективи, навмисно закликаючи батьків слухати, тому що тепер ніхто не знає її фіналу. Якщо дитина тільки починає брати участь в таких дидактичних іграх, то можете вчитися переказувати за допомогою навідних запитань, допомагаючи переставляти персонажів казки в потрібно послідовності. Поступово ваш малюк із задоволенням буде грати в такі казки.
- Якщо при переказі в дидактичної гри в казку, дитина може сам вибрати персонажів, то тут ми помічаємо не тільки розвиток його мови, але і фантазії. Придумуючи свою казку, малюк може поділитися своїми переживаннями і бідами, а також розповісти нам багато цікавого і дивного. Адже його голова ще не забита шаблонними історіями, тому вони можуть мати найнесподіваніший поворот і розвиток сюжету.
- За допомогою окремих персонажів ви можете шукати з якої казки він загубився. Наприклад, ви готуєте малюнки з казками про тварин, і шукаєте в який з них був зайчик. Коли казка буде визначена, вона може скористатися дидактичним матеріалом, щоб розповісти її.
- Варіант з казкою «Карусель». У центрі листа зображена ілюстрація до казки. Вона повинна бути пізнавана і зрозуміла. До ілюстрації є окремі картки, на яких зображені герої сюжетів. Завдання дитини зводиться до того, щоб скласти послідовність і розповісти казку, розкладаючи персонажів по ходу.
- «Чарівна скринька» являє собою не менш цікаву дидактичну гру, в якій в звичайну коробку ви складаєте різні предмети. Як приклад добре підійде варіант з осіннім урожаєм. Наприклад, ви кладете в коробку яблуко. Дитина через секретний хід, бере це яблуко в руку і описує свої відчуття. Решта учасників гри повинні здогадатися, що це. Якщо граєте одні з малюком, то нехай він описує свої відчуття, а також називає предмет.
Підсумки
Які б не були ваші фінансові можливості, але для дитини зроблена спільно іграшка буде мати більшу цінність. Тому навіть дидактичний матеріал для гри ви можете не тільки зробити своїми руками, але і за допомогою нього поліпшити мову, уважність, акуратність, пам'ять вашого малюка. А проведений час в спільних заняттях та іграх нададуть вирішальну роль на загальний розвиток.