![Якщо у вас гіперактивний дитина в саду і першому класі: особливості та адаптація](/uploads/posts/2019/11/jakshho-u-vas-giperaktivnij-ditina-v-sadu-i_1.jpg)
Якщо у вас гіперактивний дитина в саду і першому класі: особливості та адаптація
![Якщо у вас гіперактивний дитина в саду і першому класі: особливості та адаптація](/uploads/posts/2019/11/jakshho-u-vas-giperaktivnij-ditina-v-sadu-i_1.jpg)
Помічаючи, що син або дочка надто бойки, більшість мам схильні вважати свою дитину гіперактивним, особливо, якщо його надмірна активність і непосидючість починають яскраво проявлятися в громадських місцях, дошкільних установах або початкових класах школи.
Сьогодні поговоримо про те, як себе вести батькам, чи варто говорити вчителю що дитина гіперактивний, а також як налагодити контакт з вихователем в ДНЗ.
Ознаки гіперактивності дитини
Отже, що означає «гіперактивна дитина»? Перш ніж познайомитися з ознаками гіперактивності малюка, хочеться нагадати, що цей розлад неврологічного-поведінкового характеру, зазвичай характеризується зайвою активністю і збудливістю і тому, щоб правильно діагностувати проблему, необхідно виділити три основних симптоматичних блоку:
- рухова розгальмування. Малюк непосидючий, совається на місці, постійно рухається, бігає, багато говорить і мало спить.
- імпульсивність. Відповідає не дослухавши, перериває співрозмовника і не в змозі контролювати свої дії.
-
Дефіцит активної уваги. Дитині складно утримувати увагу, а також він рідко закінчує розпочате, погано слухає, забудькуватий, часто втрачає і упускає речі.
Гіперактивний дитина в дитячому садку: що робити
Величезну допомогу в адаптації дитини до саду надасть активна взаємодія з вихователем групи.
ВАЖЛИВО! Педагога необхідно заздалегідь попередити про діагноз малюка, свою готовність до щоденного діалогу і щоденної спільної роботи. Адже адаптація гіперактивних дітей в дитячому садку, повинна проходити з урахуванням особливостей маленьких непосид.
- Одна з особливостей дітей дошкільного віку, полягає в тому, що в його центральній нервовій системі процеси збудження превалюють над процесами гальмування. Причому порушення у малюка помітно зростає при знаходженні в колективі. В цьому випадку, для кращої адаптації дитини краще всього:
- не об'єднує гіперактивного дошкільника в групу з іншими гіперзбудливість хлопцями;
- вибирати дитячі сади з малою наповнюваністю груп;
- не залишати малюка в дитячому саду на весь день;
- за домовленістю з установою влаштовувати малюкові додатковий вихідний день.
- Іншою особливістю гіперзбудливість малюка, вважається розгальмування. Це якість, говорить про те, що непосиді важко зупиняти діяльність, яку він недавно почав. фахівці радять попередити вихователя, щоб:
- педагог рідше використовував малоефективні команди з часткою «не» на початку фрази;
- частіше виголошував позитивно сформульовані прохання;
- не використав покарання, що викликають напругу процесів гальмування, наприклад, сидіння на стільчику або стояння в кутку, коли інші бігають і грають.
- Ще однією особливістю малюка переніс гіпоксію вважається підвищена агресія. Таку дитину досить легко спровокувати, на бійку або іншу прояв гніву і образи. Щоб дитині ця особливість не завадила адаптуватися, слід:
- обмежити в родині випадки агресивної або грубого поводження між домочадцями;
- виражати схвалення при демонстрації в дошкільній групі різноманітних позитивних емоцій (радість, веселощі, співчуття, вдячність);
- забезпечити малюкові відчуття фізичної і психологічної підтримки та безпеки.
- Величезне значення має і така особливість, як відсутність посидючості. Гіперзбудливість дитині важко всидіти на стільчику під час читання книжки, навчальних ігор, ранків або лялькової вистави. Для гіперактивного малюка рекомендується:
- чітко відстежувати тимчасові рамки занять (не більше 20 хвилин);
- змінювати діяльність при явних ознаках занепокоєння;
- під час денного сну, якщо він не спить і заважає іншим, дитини можна повернути в ігрову кімнату.
Гіперактивний дитина в 1 класі
Гіперактивний малюк в першому класі стикається з безліччю додаткових проблем, так як навчальний процес передбачає дисциплінованість, зосередженість і необхідність нерухомо сидіти певний час. Щоб уникнути неприємностей, батьки, котрі відправляють гіперзбудливість малюка в перший клас, повинні попередити вчителя про особливості свого першокласника. Це допоможе скорегувати процес навчання і полегшить адаптацію дитини.
Гіперактивний дитина в школі що робити батькам і вчителю
Існує три види адаптації гіперзбудливість першокласника до шкільних буднів.
- перший вид. Дитина інтелектуально розвинений, повноцінний і добре підготовлений до першого року навчання, але не в змозі довго сидіти за партою, постійно проситься вийти в туалет і заважає іншим хлопцям.
Тут потрібні рішучі заходи. Батькам необхідно з'ясувати, чи дійсно малюк готовий до навчання в класі або варто почекати ще рік. У цьому випадку, за консультацією рекомендується звернутися до фахівця, який зможе досить об'єктивно оцінити можливості першокласника. Якщо психологом буде озвучена рекомендація, вступити в перший клас тільки на наступний рік, для підготовки дитини до майбутньої роботи в колективі, можна весь час до надходження відвідувати різноманітні творчі студії, секції та гуртки.
-
другий вид. Це гіперактивний малюк, який звик до поблажки і знижкам, які роблять йому вчителя в зв'язку з його психосоматичних статусом. Якщо перші місяці в школі проходять досить гладко, так як учитель дає можливість першокласнику звикнути до нової обстановки, то далі вимоги до поведінки і роботи в класі посилюються, через що успішність гіперактивного школяра починає падати.
Для адаптації такої дитини, потрібно взяти організацію навчальної та іншої діяльності малюка в свої руки. Буде потрібно жорсткий розпорядок дня і строгий режим. Уроки під контролем батьків, нескладні домашні обов'язки, видалення з поля зору дитини відволікаючих розваг і щоденні прогулянки. Кожен день першокласника повинен закінчуватися обговоренням минулого дня, його досягнень і яскравих шкільних подій. І звичайно, не обійтися без постійного контакту з класним керівником дитини, який зможе повідомляти про позитивні зрушення в поведінці.
- третій вид. До цього виду належить дитина з синдромом дефіциту уваги, який категорично не справляється з програмою і практично цілий день сидить за уроками. Через високу навантаження у першокласника виникають психосоматичні проблеми і функціональні захворювання. Малюк скаржиться на головний біль, носові кровотечі, запаморочення, розлади сну. При обстеженнях діагностуються різні захворювання, призначаються ліки та оздоровчі процедури.
Кращим способом впоратися з проблемами стане відсутність паніки, підтримка і впевненість батьків в одужанні. Буде потрібно регулярно нагадувати гіперактивному малюкові про свою любов до нього, а також, бажано дати можливість дитині самостійно вибрати найбільш зручний режим дня.
ВАЖЛИВО! Не порушуйте систематичність щоденних домашніх занять, а в якості винагороди, знайдіть позитивний ресурс, здатний стимулювати інтерес першокласника. Наприклад, успішно написане твір можна винагородити відвідуванням аквапарку або поїздкою на коні.Хвороба або особливості характеру? Корисне відео
Чи є гіперзбудливість дитини хворобою або просто особливістю його характеру? Саме про це готовий розповісти відомий дитячий лікар Комаровський.
![Дитина не хоче ходити в дитячий сад: причини, як діяти](/uploads/posts/2019/11/ditina-ne-hoche-hoditi-v-ditjachij-sad-prichini_1.jpg)
![Мова дитини рот і мова новонародженого фази розвитку розлади мови у дитини](/templates/flatty/dleimages/no_image.jpg)
![Перинатальне навчання](/templates/flatty/dleimages/no_image.jpg)
![Перші ознаки вагітності до затримки менструації](/templates/flatty/dleimages/no_image.jpg)
![Адаптація дитини до школи](/templates/flatty/dleimages/no_image.jpg)