Якщо у вас гіперактивний дитина в саду і першому класі: особливості та адаптація
02.11.2019 440 0

Якщо у вас гіперактивний дитина в саду і першому класі: особливості та адаптація

Догляд та розвиток
В закладки
Якщо у вас гіперактивний дитина в саду і першому класі: особливості та адаптація

Помічаючи, що син або дочка надто бойки, більшість мам схильні вважати свою дитину гіперактивним, особливо, якщо його надмірна активність і непосидючість починають яскраво проявлятися в громадських місцях, дошкільних установах або початкових класах школи.

Сьогодні поговоримо про те, як себе вести батькам, чи варто говорити вчителю що дитина гіперактивний, а також як налагодити контакт з вихователем в ДНЗ.

Якщо у вас гіперактивний дитина в саду і першому класі: особливості та адаптація

Ознаки гіперактивності дитини

Отже, що означає «гіперактивна дитина»? Перш ніж познайомитися з ознаками гіперактивності малюка, хочеться нагадати, що цей розлад неврологічного-поведінкового характеру, зазвичай характеризується зайвою активністю і збудливістю і тому, щоб правильно діагностувати проблему, необхідно виділити три основних симптоматичних блоку:

  1. рухова розгальмування. Малюк непосидючий, совається на місці, постійно рухається, бігає, багато говорить і мало спить.
  2. імпульсивність. Відповідає не дослухавши, перериває співрозмовника і не в змозі контролювати свої дії.
  3. Дефіцит активної уваги. Дитині складно утримувати увагу, а також він рідко закінчує розпочате, погано слухає, забудькуватий, часто втрачає і упускає речі.Якщо у вас гіперактивний дитина в саду і першому класі: особливості та адаптація

Гіперактивний дитина в дитячому садку: що робити

Величезну допомогу в адаптації дитини до саду надасть активна взаємодія з вихователем групи.

ВАЖЛИВО! Педагога необхідно заздалегідь попередити про діагноз малюка, свою готовність до щоденного діалогу і щоденної спільної роботи. Адже адаптація гіперактивних дітей в дитячому садку, повинна проходити з урахуванням особливостей маленьких непосид.

  1. Одна з особливостей дітей дошкільного віку, полягає в тому, що в його центральній нервовій системі процеси збудження превалюють над процесами гальмування. Причому порушення у малюка помітно зростає при знаходженні в колективі. В цьому випадку, для кращої адаптації дитини краще всього:
  • не об'єднує гіперактивного дошкільника в групу з іншими гіперзбудливість хлопцями;
  • вибирати дитячі сади з малою наповнюваністю груп;
  • не залишати малюка в дитячому саду на весь день;
  • за домовленістю з установою влаштовувати малюкові додатковий вихідний день.Якщо у вас гіперактивний дитина в саду і першому класі: особливості та адаптація
  1. Іншою особливістю гіперзбудливість малюка, вважається розгальмування. Це якість, говорить про те, що непосиді важко зупиняти діяльність, яку він недавно почав. фахівці радять попередити вихователя, щоб:
  • педагог рідше використовував малоефективні команди з часткою «не» на початку фрази;
  • частіше виголошував позитивно сформульовані прохання;
  • не використав покарання, що викликають напругу процесів гальмування, наприклад, сидіння на стільчику або стояння в кутку, коли інші бігають і грають.Якщо у вас гіперактивний дитина в саду і першому класі: особливості та адаптація
  1. Ще однією особливістю малюка переніс гіпоксію вважається підвищена агресія. Таку дитину досить легко спровокувати, на бійку або іншу прояв гніву і образи. Щоб дитині ця особливість не завадила адаптуватися, слід:
  • обмежити в родині випадки агресивної або грубого поводження між домочадцями;
  • виражати схвалення при демонстрації в дошкільній групі різноманітних позитивних емоцій (радість, веселощі, співчуття, вдячність);
  • забезпечити малюкові відчуття фізичної і психологічної підтримки та безпеки.
  1. Величезне значення має і така особливість, як відсутність посидючості. Гіперзбудливість дитині важко всидіти на стільчику під час читання книжки, навчальних ігор, ранків або лялькової вистави. Для гіперактивного малюка рекомендується:
  • чітко відстежувати тимчасові рамки занять (не більше 20 хвилин);
  • змінювати діяльність при явних ознаках занепокоєння;
  • під час денного сну, якщо він не спить і заважає іншим, дитини можна повернути в ігрову кімнату.

Гіперактивний дитина в 1 класі

Гіперактивний малюк в першому класі стикається з безліччю додаткових проблем, так як навчальний процес передбачає дисциплінованість, зосередженість і необхідність нерухомо сидіти певний час. Щоб уникнути неприємностей, батьки, котрі відправляють гіперзбудливість малюка в перший клас, повинні попередити вчителя про особливості свого першокласника. Це допоможе скорегувати процес навчання і полегшить адаптацію дитини.Якщо у вас гіперактивний дитина в саду і першому класі: особливості та адаптація

Гіперактивний дитина в школі що робити батькам і вчителю

Існує три види адаптації гіперзбудливість першокласника до шкільних буднів.

  1. перший вид. Дитина інтелектуально розвинений, повноцінний і добре підготовлений до першого року навчання, але не в змозі довго сидіти за партою, постійно проситься вийти в туалет і заважає іншим хлопцям.

Тут потрібні рішучі заходи. Батькам необхідно з'ясувати, чи дійсно малюк готовий до навчання в класі або варто почекати ще рік. У цьому випадку, за консультацією рекомендується звернутися до фахівця, який зможе досить об'єктивно оцінити можливості першокласника. Якщо психологом буде озвучена рекомендація, вступити в перший клас тільки на наступний рік, для підготовки дитини до майбутньої роботи в колективі, можна весь час до надходження відвідувати різноманітні творчі студії, секції та гуртки.

  1. другий вид. Це гіперактивний малюк, який звик до поблажки і знижкам, які роблять йому вчителя в зв'язку з його психосоматичних статусом. Якщо перші місяці в школі проходять досить гладко, так як учитель дає можливість першокласнику звикнути до нової обстановки, то далі вимоги до поведінки і роботи в класі посилюються, через що успішність гіперактивного школяра починає падати.Якщо у вас гіперактивний дитина в саду і першому класі: особливості та адаптація

Для адаптації такої дитини, потрібно взяти організацію навчальної та іншої діяльності малюка в свої руки. Буде потрібно жорсткий розпорядок дня і строгий режим. Уроки під контролем батьків, нескладні домашні обов'язки, видалення з поля зору дитини відволікаючих розваг і щоденні прогулянки. Кожен день першокласника повинен закінчуватися обговоренням минулого дня, його досягнень і яскравих шкільних подій. І звичайно, не обійтися без постійного контакту з класним керівником дитини, який зможе повідомляти про позитивні зрушення в поведінці.

  1. третій вид. До цього виду належить дитина з синдромом дефіциту уваги, який категорично не справляється з програмою і практично цілий день сидить за уроками. Через високу навантаження у першокласника виникають психосоматичні проблеми і функціональні захворювання. Малюк скаржиться на головний біль, носові кровотечі, запаморочення, розлади сну. При обстеженнях діагностуються різні захворювання, призначаються ліки та оздоровчі процедури.

Кращим способом впоратися з проблемами стане відсутність паніки, підтримка і впевненість батьків в одужанні. Буде потрібно регулярно нагадувати гіперактивному малюкові про свою любов до нього, а також, бажано дати можливість дитині самостійно вибрати найбільш зручний режим дня.

ВАЖЛИВО! Не порушуйте систематичність щоденних домашніх занять, а в якості винагороди, знайдіть позитивний ресурс, здатний стимулювати інтерес першокласника. Наприклад, успішно написане твір можна винагородити відвідуванням аквапарку або поїздкою на коні.

Хвороба або особливості характеру? Корисне відео

Чи є гіперзбудливість дитини хворобою або просто особливістю його характеру? Саме про це готовий розповісти відомий дитячий лікар Комаровський.

 

Комментарии (0)
Додати коментар
Дитина не хоче ходити в дитячий сад: причини, як діяти
У житті майже кожної дитини приходить час, коли потрібно освоюватися в нових умовах і звикати до авторитету чужого дорослого. І тут більшість батьків стикаються з
Мова дитини рот і мова новонародженого фази розвитку розлади мови у дитини
Людська мова метушні & shy; кає в результаті взаємодії декількох органів: губ, язика, горла, гортані. Для того щоб їх взаємні функції змогли здійснитися, дитині
Перинатальне навчання
Перинатальне навчання
Перинатальне навчання
13.04.15 Краса та стиль
Коли ви вивчили свій перший іноземну мову? У школі? Інституті? Вашому малюкові ж доведеться вчити свій перший іноземну мову з дитячого саду або навіть ... будучи в
Перші ознаки вагітності до затримки менструації
Чим раніше майбутня матуся дізнається про свою вагітність, тим краще. І часто ще до настання таких стандартних ознак, як нудота і затримка менструації, можна
Адаптація дитини до школи
Адаптація дитини до школи
Адаптація дитини до школи
01.03.15 Виховання дітей
Отже, Ваш малюк виріс і тепер піде в школу? Залишилися позаду пишний випускний з дитячого саду і веселий літній відпочинок, настав час зробити перший крок у доросле
Адаптація дитини до дитячого саду
Ваш малюк підріс, і для нормального розвитку йому необхідне спілкування з однолітками. Значить, прийшов час віддати дитину в дитячий сад. Як це зробити з найменшим