Мова дитини рот і мова новонародженого фази розвитку розлади мови у дитини
Людська мова метушні & shy; кає в результаті взаємодії декількох органів: губ, язика, горла, гортані. Для того щоб їх взаємні функції змогли здійснитися, дитині необхідно дозріти, що може бути не раніше, ніж на другому році життя малюка, а то й пізніше.
При народженні дитини нерви і м'язи його голосового апарату розвинені достатньо. Проте їх робота відкладається до тих пір, поки не розвинуться інші органи всього мовного апарату.
Елементи голосового апарату у дитини: рот і мова новонародженого
Спочатку порожнину рота у дитини невелика. Мова новонародженого слиш & shy; кого великий і заповнює більшу частину порожнини рота і навіть трохи висовується. З ростом дитини метушні & shy; кают і зміни у величині і формі елементів голосового апарату.
Вже після декількох місяців від народження діти починають агукать, але це ще не мова. Промовою вважається факт виголошення перших слів, в реальній ситуації, тобто, якщо дитина говорить у зверненні слово «мама», то він дійсно звертається до матері, слово «баба», то до бабусі і т.д. Однак багато дітей вже біологічно готові говорити, перш ніж вони дейст & shy; вітельно можуть говорити. Багато батьки помітили, що у дітей є період, коли вони розуміють всі слова і прохання оточуючих, але ще не в змозі висловити своє прохання. З цього моменту починається період «готовності до розмови», коли дитина найлегше засвоює слова, ніж в інший час. Він починається, приблизно, між дванадцятим і вісімнадцятим місячи & shy; цами.
Для правильного і своєчасного розвитку нави & shy; ков мови у дитини дуже важливо стимулювати його. Це означає, що мати і інші члени родини повинні правильно говорити, щоб дитина могла у них вчитися. Слова і звуки діти імітують, чуючи їх від окружа & shy; чих.
Фази розвитку мови у дитини
Долінгвістічна фаза розвитку мови немовляти
{reklama}
Багато вчених розмежовують долінгвістіческую і лінгвістичну фази мови. Перша фаза начина & shy; ється з народженням дитини. При народженні він випускає перший крик, що означає функціональність мовного апарату вже в цей період. Потім дитина вимовляє звуки і коли плаче, і коли задоволений. Ці звуки він не вчить, значить приносить з собою вроджену здатність їх виробляти. Кількість їх збільшується з дня на день протягом перших місяців. Після цього деякі звуки губляться і залишаються тільки ті, які употреб & shy; ляють в рідною мовою або мовою середовища, в якому живе дитина. Так, наприклад, доведено, що якщо француз живе від народження або через деякий час після нього, в китайській середовищі, то він вивчає китайську мову досконало.
З другого до п'ятого місяця дитина агукає, найчастіше висловлюючи задоволення. Він вимовляє кілька звуків, пов'язуючи їх воєдино, наприклад «агу», «абу» та інші, яких немає в розмовній мові. Промовляючи ці групи звуків, діти, насправді, просто грають, що має велике значення для розвитку навичок мовлення. У дітей з пошкодженим слухом Борміо & shy; тания не спостерігається. З п'ятого по дванадцятий місяць діти починають вимовляти двоскладові слова, такі як «ма-ма», «па-па» та ін. Але і ці двоскладові слова не можуть вважатися промовою. Як ми вже говорили, перші слова тоді можуть вважатися промовою, коли ці двуслож & shy; ниє слова вимовляються в реальній ситуації, з їх основним значенням і сенсом. Багато батьків схильні вірити і навіть стверджують, що їхня дитина заговорив у 8 чи 9 місяців.
Лінгвістична фаза розвитку мовлення дитини
Лінгвістична фаза починається з проголошення перших слів, що мають своє значення і сенс. Це зазвичай починається в кінці першого року. Це перше слово має значення цілого пропозиції. Коли дитина говорить «мама», то насправді він хоче сказати: «Мамо, візьми мене». В кінці першого року діти зазвичай вміють вимовляти 3-4 слова. З цього моменту кількість слів, які вони можуть вимовити, швидко зростає, щодня вони вчать нові слова. Наприкінці другого року дитина зазвичай знає 250-300 слів, а в кінці третього - близько 800 слів, наприкінці четвертого - близько 1500, в кінці п'ятого - близько 2000 слів.
Складання пропозицій починається в кінці вто & shy; рого року зазвичай двома словами, які складають пропозицію, як наприклад, «Аня їсть», «Йде додому». До себе він звертається в третій особі і каже про себе: «Катя, Аня» і т.д. Часто розмовляє сам із собою і в слухачах не потребує.
Отже, до кінця другого року переважна кількість здорових дітей починають говорити. Деякі діти починають говорити пізніше (недоношені діти, відстій & shy; ющие у розвитку). Близнюки також починають говорити дещо пізніше, якщо проводять час тільки в колі сім'ї. Але якщо вони знаходяться в яслах або дитсадках, то тоді немає різниці між ними і звичайними дітьми. Дівчатка починають говорити раніше, ніж хлопчики. Діти, які вчать з самого початку дві мови, теж починають говорити пізніше і їх лексикон набагато біднішими, ніж у дітей, які знають одну мову.
Розлади мови у дитини
Розлад мови у дитини можливо в будь-якому віці, причин цього багато. Вони можуть бути як фізичними, так і соціально-психологічними. Фі & shy; зические причини зазвичай складаються в дефектах мовного і слухового апаратів, а також в різних нервових захворюваннях. Але розлади мови можуть бути пос & shy; ледствии помилкового методу навчання. Не раз ми чули, як в сім'ях в розмовах з дітьми у віці 2, 3 і 4 років говорять на «дитячому мовою», тобто дорослі сюсюкають з дітьми. Батьків це часто забавляє, а дітям приносить шкоду, оскільки саме в цей період йому необхідно слухати правильну мову, тому, якщо ви дитині друг, щось не сюсюкайте з ним, висловлюйтесь ясними і чіткими фразами, щоб він від вас навчився правильно говорити.