Методика Марії Монтессорі
Методика Марії Монтессорі - одна з найпопулярнішіх методик раннього розвитку дитини. Методику Монтессорі назівають середовищної, а все тому, что для розвитку дитини створюється Спеціальне середовище, здатно розвіваті и навчатись малюка. Тут не нужно втручання мами, тата або педагогів, дитина сама вірішує, коли и чім Йому займатись, розробляючі при Авторитети індівідуальну програму навчання.
Що таке Монтессорі?
Як уже сказано вищє, Монтессорі - це методика раннього розвитку дитини, яка передбачає розбіття середовища проживання малюка на тематичні зона. Всього таких тематичних зон 5. Розглянемо їх детальніше.
- Практична зона. У Цій зоне дитина вчитись побутовим навичков, Наприклад, нарізці овочів, прання, прибирання, прасування.
- Математична зона. У даній зоне дитина вчитись математичних операцій и дізнається, что така Кількість, а такоже пов'язує его з поняттям цифра, символ.
- Зона сенсорного развития. Граючи в сенсорній зоне, дитина помощью зору, слуху, нюху и Дотик розвіває своє сприйняттів НАВКОЛИШНЬОГО світу, вчитись знаходіті Відмінності между різнімі предметами по їх характерними ознакою.
- Мовна зона. Ця зона призначила для розвитку у малюка листи и читання.
- «Космічна» зона. Зона «космічна» призначила для того, щоб дитина змогла Скласти своє розуміння НАВКОЛИШНЬОГО его світу, Встановити взаємозв'язкі между предметами и явищем, зрозумів культуру и побут.
Особливості Монтессорі
Головня особлівістю системи Монтессорі є ті, что діти в групах НЕ діляться за віковім крітерієм, тобто в Кожній групі розвітку за системою Монтессорі є малюки різного віку.
Ще одна Важлива особлівість системи Монтессорі Полягає в тому, діти навчають самостійно, без втручання дорослих, допомагаючі розвіватіся своим одногрупникам.
Переваги та Недоліки методики Монтессорі
Незаперечно перевага методики Монтессорі є ті, что дитина розвівається самостійно, природно, без будь-якого втручання дорослих.
Що стосується недоліків методики Монтессорі, то до них можна Віднести:
- Відсутність творчого розвитку дитини, так як методика в цілому спрямована на розвиток логіки, дрібної моторики та аналітичних здібностей.
- Відсутність спонтанних ігор дитини, Які, на мнение Марії Монтессорі Тільки гальмують інтелектуальний розвиток дитини.
- Відсутність в методіці ХУДОЖНЬОЇ творчості дитини, так як з Теорії методики воно є причиною відходу дитини Із сьогодення в вігаданій світ.
- Нейтральне ставлені методики до книг. Книги люблять всі діти, и хоча методика Монтессорі НЕ забороняє читати книги, но й Не заохочує.
У зв'язку з тім, что методика Монтессорі часто піддається Критиці, сучасні педагоги взяли з неї Тільки Найкраще. Тому в садах и школах Монтессорі ві навряд чи зустрінете методику в ее чистому виде.
Монтессорі своїми руками
Щоб розвіваті дитину за методикою Монтессорі НЕ обов'язково его водити в спеціалізується дитячий садок або школу, можна з легкістю влаштуваті Монтессорі своїми руками.
Отже, щоб розвіваті дитину за системою Монтессорі розділіть дитячу ігрову кімнату на 5 віщепереліченіх зон. Розділілі? Тепер годину заповнити ЦІ зони іграшкамі.
По-перше, перегляньте всі свои іграшки, напевно частина з них підійде для розвитку за методикою Монтессорі. Це могут буті рамки-вкладиші, конструктори лего, магнітні дошки з фігуркамі або буквами, дошка для малювання, крейда, Олівці, фарби и т.д.
По-друге, відсортуйте всі іграшки відповідно до зонами. Так, конструктор помістіть в сенсорну зону, а іграшкові телефони, каструлькі, овочі - в практичності и т.д.
По-Третє, зробіть своїми руками Розвиваючі іграшки, відповідні методикою Монтессорі. Наведемо деякі з них:
- Пересіпання рису. Візьміть две склянки и Заповніть один з них наполовину рисом. Покажіть дитині якомога з однієї склянки в Інший пересіпаті рис (для ціх цілей можна використовуват ложку, а можна пересіпаті рис просто перевертаючі один стакан над іншім). Впевнені, что ця гра буде до душі вашій дитині. Дана вправа розвіває Координацію дитини.
- Крішечкі-пляшечки. Візьміть 6 різніх за розміром и ОБСЯГИ пляшечок з крішечкамі. Відкрійте крішечкі и помістіть всі предмети в одну Ємність, и нехай дитина підбере до кожної пляшечці відповідну крішечку. Дана вправа розвіває Зорова и дрібну Координацію.
- Коробочка з тканинами. Знайдіть декілька тканин різніх за фактурою. Помістіть в коробочку по 2 Клаптики кожної тканини, Попередньо показавши и давши помацати їх малюкові. Попросіть дитину на дотик дістаті з коробочки однакові тканини. Дана вправа відмінно розвіває и стоншує тактільні Відчуття.
- Чарівний мішечок. Помістіть в мішечок 8-10 невеликих предметів, відомі Вашому малюкові, и попросіть его на дотик Із Закритого очима візначіті, что ВІН дістає з чарівного мішечка. Такоже можна попросіті дитину дістаті Певний предмет, Наприклад, гумка, іграшкову ложечку и т.д. Дана гра розвіває тактільні Відчуття и знайомить малюка з формами.
Займаючісь з дитиною за методикою Монтессорі будинку, пам'ятайте, что дитина не приступив до нового Завдання, які не виконан Попередній и не поставивши его на своє місце. Кожна гра винна мати своє місце! Як Тільки дитина Повністю освоює якесь Завдання, его звітність, або ускладнюваті, або міняті.